Erasmus plus project K229: Media Literacy – See the world through the eyes of reality

Our Erasmus plus project ”See the world through the eyes of reality " is about media literacy and its goal is
to "awake" students, parents and teachers and bring them back to reality with the help of critical thinking
and the proper use of the medias.

The aims are:

• Developing critical thinking and media literacy
  • bringing students back to real social life
  • Developping awareness of the importance of physical activity and a healthy lifestyle
  • Reducing the damage from computer games
  • Reducing abuse of personal data and profiles on social networks
  • increasing productivity and interest in educational programs for all school subjects.
  • Strengthening the educational capacities and skills of media literacy and professional development.

The project includes activities and workshops for students, parents and teachers; mobilities for students
and teachers. The countries involved are : Italy, Macedonia, Spain and Romania.
Mobility

• First mobility: October 2019 – Mobility in Macedonia
  • Second Mobility: January 2020 – Mobility in Spain
  • Third Mobility: November 2020 – Mobility in Italy: Students and Teachers from Macedonia, Romania and
    Spain will visit our Institute for 1 week and they will do activities with our students.
  • Fourth Mobility: March 2021 – Macedonia
  • Fifth Mobility: May 2021 – Spain again.
Il nostro Progetto Erasmus  plus “Guarda il mondo con gli occhi della realtà” riguarda la Media Literacy e ha lo scopo di risvegliare gli studenti, i genitori e i docenti e riportarli alla realtà con l’aiuto del pensiero critico e dei media.

Gli obiettivi sono:

• sviluppare il pensiero critico e la media literacy
  • riportare gli studenti alla vita sociale reale
  • sviluppare la consapevolezza dell’importanza dell’attività fisica e di uno stile di vita sano
  • ridurre i danni causati dai videogiochi
  • ridurre l’abuso dei dati personali nei social networks
  • aumentare la produttività e l’interesse nei programmi educativi riguardo tutte le discipline scolastiche
  • rafforzare le capacità educative e le abilità del Media Literacy e dello sviluppo professionale

Il progetto prevede attività e workshops per studenti, genitori e docenti e mobilità per studenti e docenti. I paesi coinvolti sono: Italia, Macedonia, Spagna e Romania.

MOBILITA’

• Prima mobilità: Ottobre 2019 – Mobilità in Macedonia
  • Seconda mobilità: Gennaio 2020- Mobilità in Romania
  • Terza Mobilità: Maggio 2020 – Mobilità in Spagna
  • Quarta mobilità: Novembre 2020- Mobilità in Italia- Studenti e Docenti della Macedonia, Romania e Spagna visiteranno il nostro Istituto per una settimana e svolgeranno le attività pianificate con i nostri studenti.
  • Quinta mobilità: Marzo 2021 – mobilità in Macedonia
  • Sesta mobilità: Maggio 2021 – mobilità in Spagna.

Per ulteriori informazioni, consultare la nostra Pagina Facebook: “Media Literacy: See the world through the eyes of reality”.